New York Times 24-10-2010 : Ο Κυνόδοντας δεν είναι για το ευρύ κοινό, αλλά θα ενθουσιάσει τους απαιτητικούς θεατές (*)
Η Φαρισαϊκή Ελληνική κοινωνία στο μικρό βλαχοχωριό της Γης που λέγεται Ελλάδα ξεχνάει εύκολα, καλύπτοντας την αμνησία της πίσω από κλειστά στόματα εσωστρέφειας αλλά και από ιαχές, όταν κάποιο απόστημα σπάει και πλημμυρίζει με τη δυσωδία το καθ΄ όλα ηδονιστικό ανθρωπάριο της Ελλάδος.
Εκείνον τον Έλληνα που έτρεχε προ δεκαπενταετίας να εκθειάσει το σενάριο και την κινηματογραφική ... εποποιία του Γιώργου Λάνθιμου, με τον τίτλο "Κυνόδοντας".
Εκείνο
το έργο που στήριζε την ύπαρξή του σε αποτυπώσεις φασισμού και
αιμομιξίας, εντός μιας κλειστής κοινωνίας εντός τεσσάρων τοίχων.
Εκείνο το υπερθέαμα ( ; ) για το οποίο ο Κριτικός Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος έγραφε :
"Ο Γιώργος Λάνθιμος μεταφέρει το θεμέλιο της Παλαιάς Διαθήκης με αισθητική ψυχραιμία και απόλυτη καθαρότητα. Παίζει μυαλωμένα με τα οξύμωρα χαρακτηριστικά των πρωταγωνιστών: ο Θεός/πάτερ φαμίλιας είναι τέλειος, ωστόσο άφησε τους πρωτόπλαστους να δαγκώσουν το μήλο, να βασανίζονται και να τον καταδιώκουν με την αμαρτία τους στον αιώνα τον άπαντα. Και τα παιδιά του είναι παιδιά του ιδίου πατρός (συνεπώς αδέλφια) αλλά και σύζυγοι - η αιμομιξία ξεκινάει από το σημείο μηδέν της δημιουργίας".
Μην πέφτετε από τα σύννεφα με όσα μαθαίνετε καθημερινά. Είναι δίπλα μας. Είναι απέναντί μας. Είναι μέσα στην ανοχή και στα κλειστά μας στόματα των οικογενειών μας.
Άλλωστε κάλλιστα ο Θανάσης Κάππος θα επιβεβαίωνε τον χαρακτηρισμό των χρόνων που ζούμε ως "εποχή κανιβάλων". Επίσης, ο Σαράντης Καργάκος θα επαναλάμβανε το : Ζούμε την εποχή εκπούστεuσης και εκποuτάνευσης του Έθνους.
* Άραγε, το κτήνος της ΕΛ.ΑΣ. στη Βουλή, περιλαμβάνονταν στους "απαιτητικούς θεατές" ;
Νέο Αίμα & Μνήμων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου