Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2017

17 Νοέμβρη, 44 χρόνια μετά. Ένας αυτόπτης μάρτυρας. Τμήμα -1-

Θεόδωρος Γ. Κανελλάκης
Πάνε 44 χρόνια από τότε που ήμουν στο γραφείο του πατέρα μου Θεόδωρου Γ. Κανελλάκη, επί της οδού Πατησίων 21, στον 2 όροφο. 40-50 μέτρα δηλαδή από το κτίριο του Πολυτεχνείου. 
Τότε σαν μικρό παιδάκι βλέποντας γύρω μου στον όροφο κόσμο να κινείται έντονα, να συζητά, να ετοιμάζεται για "κάτι" δεν αντιλαμβανόμουν σε τι ιστορική μέρα ζούσα.

Οι ώρες περνούσαν και οι καταστάσεις στον όροφο αλλά και στον δρόμο (στην οδό Πατησίων) άρχισαν να γίνονται ακόμη πιο έντονες. Οι συζητήσεις είχαν αντικατασταθεί από αγωνία και έντονα λόγια, οι διαμαρτυρίες στο δρόμο είχαν αντικατασταθεί από κυνηγητά μεταξύ κάποιων που δε μπορούσα να καταλάβω τι εξέφραζαν.
Παράλληλα δε θα ξεχάσω πως μετά το απόγευμα τα μάτια μου είχαν μια περίεργη -για τα 9χρονα δεδομένα μου- αίσθηση αφού τα ένιωθα να με καίνε και
να δακρύζω. Βλέπεις, τότε δε γνώριζα τα δακρυγόνα ... (*)
Λίγο αργότερα θυμάμαι 4-5 άγνωστοι συμπολίτες έφεραν στον όροφο 3 πολίτες κτυπημένους ηλικίας περί τα 25-30 έτη, των οποίων τα ρούχα τους ήταν ματωμένα και σκισμένα. 

Θυμάμαι ακόμη τον πατέρα μου και τους επαγγελματικούς γείτονες του πατρός μου, τον Γιώργο Ράπτη τον οδοντοτεχνίτη, τον Δημήτρη Γκολφινόπουλο τον ράφτη, τον Σταύρο Θεοδωράκη τον μεσίτη, να φέρνουν τα κτυπημένα παιδιά στο γραφείο του πατέρα μου, ενώ κάποιοι άλλοι από τον όροφο έφεραν στο γραφείο ότι είχαν από πρώτες βοήθειες. Δηλαδή λίγο οινόπνευμα και λίγο βαμβάκι. 
Ο πατέρας μου γύρισε στον Δημήτρη Γκολφινόπουλο και του είπε : "Δημήτρη ελπίζω τώρα ο λαός να καταλάβει τι σημαίνει χούντα και Κατοχή και να αντιδράσει μαζικά".

Νύχτωσε και τη θέση του κόσμου που ήταν στην Πατησίων την πήραν αστυνομικοί και στρατιωτικά οχήματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρχε και κόσμος που ήταν συγκεντρωμένος στα κάθετα της Πατησίων, στενά.

Τα ραδιοφωνάκι στη γωνιά του γραφείου του πατέρα μου, συντονισμένο στο σταθμό του Πολυτεχνείου όπου έπαιζαν τραγούδια και ενδιάμεσα ακούγονταν το γνωστό ηρωικό : "αδέλφια μας στρατιώτες δε θα σηκώστε όπλο και δε θα πυροβολήσετε". 
Κάποια στιγμή ο πατέρας μου γυρίζει και μου λέει : "Γιώργο συνεννοηθήκαμε με τη μητέρα σου και θα έλθει ένας φίλος αστυνομικός από το ΚΖ' Α/Τ του Γκύζη (σ.σ. τμήμα που ήταν δίπλα στο πατρικό μας σπίτι) και θα σε συνοδεύσει στη μητέρα σου. Εγώ δε μπορώ να φύγω. Όμως θέλω να θυμάσαι για πάντα τι προκαλεί η διαφθορά, ή αλαζονεία και η Κατοχή, καθώς και τι γίνεται όταν το κράτος εκμεταλλεύεται την ισχύ της αστυνομίας, κατά των πολιτών".

Περιμένοντας να έλθει ο συνοδός μου και προσπαθώντας με το 9χρονο μυαλό μου να αντιληφθώ τις έννοιες "διαφθορά, αλαζονεία και Κατοχή"  ήλθε και με παρέλαβε με πολιτικά ο οικογενειακός φίλος, αστυνομικός Τάσος Νικολόπουλος. 
Αστυνομικός γνωστός μας που ερχόταν κάθε Τρίτη ή Τετάρτη (σ.σ. δε θυμάμαι ακριβώς την ημέρα) από το σπίτι και έλεγε στον πατέρα μου : "Πάμε Θοδωρή". 
Και πήγαιναν στο Τμήμα και υπέγραφε "παρουσία" ο καταγεγραμμένος από τους ... εθνικόφρονες, Αριστερός πατέρας μου ... 
Ασχέτως αν ήταν και στο Αλβανικό Μέτωπο (παίζει φυσαρμόνικα στο κέντρο της φωτογραφίας). Ασχέτως αν τον έστησαν στον τοίχο οι Ναζί και την γλύτωσε χάριν στην απόδραση που ετοίμασε η ομάδα του. **

Και δε πήγαινε μόνος του στην Αστυνομία ο πατέρας μου, αλλά περίμενε να έλθουν να τον πάρουν μιας πίστευε ότι, στα δόντια του λύκου δεν πέφτεις οικειοθελώς αλλά αντιστέκεσαι. Με κάθε τρόπο. Όπως αντιστεκόταν και στον Β. Παγκόσμιο Πόλεμο όταν ήταν γραμματέας του ΕΛ.ΑΣ. στα μέρη του.


Υπόμνημα
* Έχω μέχρι και σήμερα μία μαύρη χάρτινη -εξωτερική συσκευασία- από τα δακρυγόνα. 
Και την έχω για να μη ξεχνώ ποτέ και τίποτα. Για να μη ξεχνώ πως όσοι αντιστάθηκαν τότε, δε το έκαναν για να πάρουν θέσεις, σαν τον Παπουτσή και την Δαμανάκη. Ούτε για να πάρουν προϋπολογισμό εξόδων όπως η ... Βουλή για το 2018 ποσό 134.985.000 € (ή 46,6 δισ Δραχμές). Ποσό που ψήφισε σχεδόν το σύνολο των 300 ... βουλευτών (σ.σ. ξένων και αντεθνικών συμφερόντων).

** Ναι πολέμησε κατά την Κατοχή, αλλά βλέπεις από το 1937 μιλούσε στις εκδόσεις του για Δημοκρατία, φτώχεια, Χίτες και Δεκεμβριανά ...

Για την Ιστορία και κάτι ακόμη. ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ δεν πολέμησε και δεν αντιστάθηκε σε κατακτητές και αλαζόνες για να πληρώνει η ... Βουλή, δηλαδή ΕΜΕΙΣ 2.073 υπαλλήλους της ...
2.073 Πηγή: www.lifo.gr

Συνεχίζεται

Γιώργος Θ. Κανελλάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου