Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022

Σκοταδισμός 2. Οι άρρηκτες "σχέσεις". Τα ρουσφέτια αλλά και η δύναμη της Κοινωνίας

 Οι κομματάρχες, οι τοπικές κοινωνίες και οι τράπεζες (τους ;)


Ήταν χειμώνας των τελειωμάτων της δεκαετίας του  2000 (δεν θυμάμαι ακριβή ημερομηνία *) όταν, πίνοντας τον καφέ μου στο cafe Μαίναλον, στην πλατεία Άρεως στην Τρίπολη, αραχτός σε μια από τις αναπαυτικότατες πολυθρονάρες του εσωτερικού χώρου του ξενοδοχείου - cafe, διαπίστωσα πως στο πίσω από εμένα σε (πολλών θέσεων με καναπέδες) καθιστικό, γινόταν η εξής ... συζήτηση (που για εμένα αποτελούσε απόπειρα εκβίασης ενός Πολίτη) :

 

Διευκρίνηση : 2 ιδιώτες = 2Ι, πολιτικός = ας τον πούμε Α που είναι γνωστός πολιτικός άννδρας χαμηλών τόνων.

 

2Ι (μιλώντας εναλλάξ οι 2 τους και έχοντας ανάμεσά τους τον Α.Λ.) : θέλω να βάλεις στην xxxxx τράπεζα τον xxxxx που είναι "δικό μας παιδί"

Α. ... δε μπορώ ρε παιδιά. Δεν είναι εύκολο. Είναι ιδιωτική τράπεζα

2Ι : μη ξεχνάς πως έχουμε xxxx χιλιάδες ψήφους που ελέγχουμε στην περιοχή

Α. εντάξει και ευχαριστώ αλλά ήδη βάλαμε τους xxxxx και xxxxx στην xxxxx άλλη, επίσης ιδιωτική τράπεζα

2Ι : άλλο εκείνο. Όπως έκανες με εκείνους κάνε το και τώρα με τους άλλους δύο

 

Μαίναλον cafe - Τρίπολη

Έχοντας μείνει άναυδος με όσα -θέλοντας και μη- άκουγα, σκέφτηκα και έκανα το εξής : Μονολόγησα μεγαλοφώνως "ρε παιδί μου τι ήλιος είναι αυτός σήμερα ;" και παίρνοντας τον καφέ και το τσιγάρο μου, μετακόμισα στο πίσω μου καθιστικό, πλάι από τους ... συνομιλητές και άραξα, εκτιμώντας πως έτσι θα τους έκοβα τον βήχα για το ζητούμενο ρουσφέτι (**) ...

 

Όπως και έγινε αφού οι 2 ιδιώτες, χαιρετώντας τον Α. σηκώθηκαν να φύγουν, ακολουθούμενοι από τον Α. Τότε σηκώθηκα και απευθύνοντας τον λόγο στον Α. τον ρώτησα : γεια χαρά, τι κάνουμε ; 

 

Λίγο σαστισμένος ο Α. κοντοστάθηκε, και μη θέλοντας να τον φέρω σε περισσότερο δυσχερή θέση του συστήθηκα, αλλά και του εξήγησα τον λόγο της "μετακόμισης μου". Ο Α. εμφανώς ταραγμένος προσπάθησε να μου δικαιολογήσει τους 2 ιδιώτες μεν, με ευχαρίστησε θερμά δε για την διακριτική κίνησή μου και πριν φύγει μου είπε : αν με χρειαστείς κάτι, είμαι στη διάθεσή σου, δίνοντάς μου το τηλέφωνο του.

 

Αυτά τα θυμήθηκα μετά την ανάγνωση των άρθρων :  

Καλάβρυτα: Αποσύρουν τις καταθέσεις τους από την Τράπεζα Πειραιώς αν κλείσει το κατάστημα καθώς και 

Θέρμο: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς μυ !


* αν παρ΄ ελπίδα θεωρηθεί πως υπάρχει σημαντική ανάγκη, μπορώ να θυμηθώ ακριβώς πότε διημείφθη η ανωτέρω "συζήτηση" μιας και θα την συνδυάσω με την τυχαία συνάντησή και γνωριμία μου εκείνης της ημέρας με μετέπειτα αγαπημένο πρόσωπο, που μεταξύ των άλλων βγάλαμε παρέα φωτογραφίες στο άγαλμα του Κολοκοτρώνη.


** ρουσφέτι : τουρκική παράφραση της λέξης rüşvet, λεκτικό και φυσικό απομεινάρι της νεοελληνικής στο ελλάντα των 400 ετών σκλαβιάς από τους Τούρκους, που όμως δεν έχει πάψει ακόμη να υφίσταται διότι είναι λίγα τα 201 χρόνια της απελευθέρωσης από δαύτους ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου