Η σειρά των 3 μαθημάτων αφορά υψηλόβαθμα στελέχη, προέδρους και δ/ντες συμβούλους τραπεζών, καθώς και τους χαμηλότερου κλιμακίου εργαζόμενους, στον τραπεζικό τομέα.
1ον. Ο πελάτης είναι η πηγή των εσόδων μας. Ο σεβασμός σ' αυτόν αποτελεί σταθερά, μη διαπραγματεύσιμη.
2ον. Η διασπορά κινδύνου αποτελεί θεμελιώδη κανόνα κάθε τράπεζας.
Καμία τράπεζα δεν θέλει να έχει το σύνολο των εργασιών ενός πελάτη.
Έτσι θα υπάρχει επιμερισμός κερδών σε αρκετές τράπεζες (αν υπάρχουν κέρδη) ή
3ον. Καμία τράπεζα δεν θέλει, ή καλύτερα, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να θέλει, να αναλαμβάνει το σύνολο των κινδύνων ενός πιστούχου.
Σημ : όπου "κίνδυνος", οι πάσης φύσεως πιστοδοτικής και εγγυοδοτικής μορφής εργασίες.
4ον. Καμία τράπεζα δεν θέλει, ή καλύτερα, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να θέλει το σύνολο των καταθέσεων ενός σημαντικού πελάτη (καταθετικού, πιστοδοτικού ή/και των δύο μορφών) ΕΑΝ και ΕΦΟΣΟΝ οι καταθέσεις αυτές αποτελούν σημαντικό ποσοστό του συνόλου των καταθέσεων που τηρούνται σε ένα κατάστημα, κεντρική υπηρεσία (βλ. private banking κλπ) διότι, στην περίπτωση πελάτη σημαντικού ποσού καταθέσεων, η πιθανά μοναδική του ύπαρξη (αν δεν υπάρχουν και άλλοι μεγάλων ποσών καταθέτες) η ύπαρξη του καταθετικού του κεφαλαίου στο χαρτοφυλάκιο της τράπεζας δημιουργεί εφησυχασμό, ενώ η πιθανή του αποχώρηση, καταστροφή.
Επανάληψη : η διασπορά αποτελεί θεμελιώδη κανόνα κάθε τράπεζας.
5ον. Θεραπεία της περίπτωσης -4- αποτελεί η προσέλκυση πλειάδας μεγάλων καταθετών οι οποίοι συλλειτουργούν δίπλα στους μικρότερους πελάτες χωρίς διακρίσεις και χωρίς "εδικές μεταχειρίσεις".
6ον. Οι παρεκκλίνοντες υπάλληλοι (*) από τα ανωτέρω, εκδιώκονται από την τράπεζα.
* ως υπάλληλοι νοούνται από τον πρόεδρο μέχρι των κλητήρα που "προσλήφθηκε χθες" ...
ΓΘΚ και Νέο Αίμα και Επιστάτης και Θυμέλη και Μνήμων και Σ.Ρ
Συνεχίχεται
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου