Κυριακή πρωί πριν την Καθαρά Δευτέρα πολίτης δέχεται μήνυμα πως ο λογαριασμός του στην τράπεζα Alpha bank παραβιάστηκε και του ζητείται να δώσει ως "επιβεβαίωση" τους κωδικούς του για την είσοδο στο ebanking του.
Ατυχώς και δυστυχώς, ο πολίτης δίνει στο καθ' όλα ψεύτικο μήνυμα τα στοιχεία του, τους κωδικούς του στο σύστημα ebanking της Aplha bank και όπως αναμενόταν, ότι ποσό είχε μέσα στους λογαριασμούς του στην τράπεζα Aplha, κάνει φτερά.
Ο πολίτης διαπιστώνει άμεσα πως έπεσε θύμα απάτης, ψάχνει, βρίσκει τηλέφωνο επικοινωνίας με την Alpha bank και καλεί το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας 2103260000 που δίνει παντού η τράπεζα. Στην τηλεφωνική
γραμμή βγαίνει το ρομποτάκι που ρωτάει "πως μπορώ να σας βοηθήσω ;" και ο πολίτης απαντά : "με λήστεψαν", "απάτη", "εκπρόσωπος", "τμήμα καρτών" κ.α.
Κάθε φορά που ο πολίτης έλεγε αυτές τις λέξεις "κλειδιά", το αυτόματο σύστημα (ρομποτάκι) απαντούσε : "δεν σας καταλαβαίνω. Το σύστημα μας εργάζεται από Δευτέρα έως Παρασκευή τις τάδε ώρες (πρωί έως βράδυ) και τα Σάββατα (από το πρωί έως το μεσημέρι). Καλέστε πάλι σε εργάσιμη ώρα". Μετά την απάντηση αυτή, το τηλέφωνο έκλεινε.
Και πάλι τηλέφωνο και πάλι "δεν σας καταλαβαίνω" και πάλι κλείσιμο της τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Ο πολίτης έχει γίνει πυρ και μανία και αρχίζει εναγωνίως να ψάχνει τρόπο να σώσει τα χρήματά του. Καλεί φίλο του που με τη σειρά του καλεί τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΓΑΔΑ της ΕΛΑΣ όπου τη ρωτάει αν γνωρίζουν κάποιο άλλο τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης που α) να μιλάει άνθρωπος και β) να λειτουργεί σε μη εργάσιμες ώρες.
Κι εκεί όμως, οι άνθρωποι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες τους, ΤΟ ΜΟΝΟ τηλέφωνο επικοινωνίας που βρήκαν για την εν λόγω τράπεζα ήταν το 2103260000 ...
Ο πολίτης καλεί φιλικό του πρόσωπο που θυμήθηκε πως εργαζόταν στην Aplha bank κι εκεί μαθαίνει πως η λέξη "κλειδί" είναι το "ΚΛΟΠΗ".
Προφανώς, σύμφωνα με τους δημιουργούς τους "πανέξυπνου" ηλεκτρονικού συστήματος της τράπεζας, είναι πολύ "λογικό" να μη δέχεται το σύστημα τους άλλη λέξη πλην του "κλοπή" ή να υπάρχει κάποια επιλογή που να αναφέρει "σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης καλέστε το τάδε νούμερο ή επιλέξτε την δείνα επιλογή ...".
Τελικά, ο πολίτης καλεί, λέει στο ρομπότ "κλοπή", επικοινωνεί, ο συνομιλητής του κρατά τα στοιχεία του και τα στοιχεία της πράξης και μπλα μπλα μπλα.
Την Τρίτη το πρωί, ο πολίτης πάει σε υποκατάστημα της Alpha bank απ' όπου μαθαίνει πως τα χρήματά του πήγαν σε λογαριασμό Γερμανικής τράπεζας (λείπει ο Μάρτης [απατεώνας Γερμανός] από τη σαρακοστή ;).
Επίλογος : α) ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ των λογαριασμών μας σε κανένα SMS, email, μήνυμα μέσω chat που θα δεχθούμε.
β) το αν θα πάρει τα χρήματα του πίσω από τον απατεώνα, είναι άγνωστό.
γ) ... θερμά συγχαρητήρια σε όσους έφτιαξαν το ... σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας όπου, σε ανάλογες περιπτώσεις, σε ημέρες αργίας, δέχεται μόνο το "κλοπή".
δ) ας χορτάσουμε με "ηλεκτρονική ανάπτυξη", "μένουμε σπίτι" και "τηλεργασίες και τηλεπαφές", μέχρι να αντιληφθούμε πως ζωή δε σημαίνει αναπνέω, αλλά συνδιαλέγομαι εκ του σύνεγγυς, διαδηλώνω και απαιτώ εκ του σύνεγγυς, αγαπάω ή/και μαλώνω εκ του σύνεγγυς, διαπραγματεύομαι εκ του σύνεγγυς, έχω τα χρήματα μου (ΟΧΙ ΜΟΝΟ) σε λογιστικά web banking κ.ό.κ.
Γ.Θ.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου