Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

Επισκευάζοντας φθαρμένες επαφές ενός remote control

 Αν έχω κάποιες λατρείες στη ζωή μου, μια απ΄ αυτές είναι η μουσική. Κάθε είδους και σε κάθε ώρα του 24ώρου. Με αυτό ως δεδομένο, "κατάφερα" μετά από 18 χρόνια εντατικής χρήσης να φθείρω τις επαφές αύξησης - μείωσης ήχου στο τηλεκοντρόλ του ενισχυτή μου που, αν ήθελα να αγοράσω νέο θα χρειαζόμουν ~130 € ή θα προσπαθούσα να το επισκευάσω (*). 

Όπερ και εγένετο ...

 



Πριν καταγράψω το παρόν άφησα να περάσουν 2 χρόνια έτσι ώστε να έχω δοκιμάσει επαρκώς αν όντως λειτουργεί η πατέντα μου ή αν ήταν ουτοπία. Τελικά όλα δουλεύουν άριστα, χωρίς πρόβλημα κι έχουμε και λέμε :

 

  1. Ανοίγουμε το τηλεκοντρόλ μας και κόβουμε με ένα ξυράφι - χαρτοκόπτη τις προβληματικές επαφές του επάνω από την σιλικονένια επιφάνεια τους. Προσοχή ! Κόβω μόνο μια λεπτή φλούδα (μαύρη) από την επαφή. Εκείνη που περιέχει τα μεταλλικά ρινίσματα ώστε να επιτυγχάνεται η εφαρμογή όποιας εντολής δίνουμε στο τηλεκοντρόλ μας.
  2. Ανοίγουμε και κάποιο παλαιό τηλεκοντρόλ από συσκευή που έχουμε πετάξει, ανακυκλώσει κλπ και κόβω με τον ίδιο τρόπο μια φλούδα από όσες επαφές θέλω να επισκευάσω στο προς επισκευή τηλεκοντρόλ. Προσοχή ! Επιλέγω να "κλέψω" επαφές που δεν πολυ-χρησιμοποιούσα στο παλιό χειριστήριο, έτσι ώστε να έχουν καλή ανταπόκριση, για πολύ καιρό.
  3. Παίρνω εποξική κόλλα (εγώ χρησιμοποίησα δύο συστατικών) και κολλάω τις νέες λεπτές φέτες στο χειριστήριο που θέλω, προσέχοντας να μη πάει η κόλλα επάνω στην μαύρη επιφάνεια που κάνει επαφή με την πλακέτα μου. Προσωπικά χρησιμοποίησα μια οδοντογλυφίδα για να βάλω επαρκή μεν, λίγη δε ποσότητα κόλλας.
  4. Το αφήνω να στεγνώσει καλά για 2-3 ημέρες και έτοιμο !

 

 

* η σκέψη να αγοράσω imitation τηλεχειριστήριο δεν υπήρχε ως πιθανότητα μιας και θα έχανα την πλειοψηφία των δυνατοτήτων που έχει το "μαμίσιο" χειριστήριο.




Καλή επιτυχία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου