Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

Πυρκαγιές Ηλείας το 2007 (2). Ο πηγαιμός μας (σ.σ. των ΓΘΚ, Θέμη Μπαχού και Κώστα από τη Ρουμανία) στο δάσος της Φολόης. Ενημέρωση Θέμη.

 Συνέχεια από το Πυρκαγιές Ηλείας το 2007 (1)

 


  Η σαφέστατα πράξη δολιοφθοράς, μέσω πυρκαγιών, στον Ν. Ηλείας το 2007 είχε γιγαντωθεί. Το χωριό της Κοντοβάζαινας Γορτυνίας που βρίσκεται στα όρια των Ν. Αχαίας, Ηλείας, Αρκαδίας και είναι κτισμένο στους πρόποδες, στο πέταλο του Αφροδίσιου Όρους, και έχει άνοιγμα προς τα παράλια της Ηλείας, είχε πνιγεί στους κόκκινους καπνούς, ενώ, μόλις νύχτωνε η θέα ήταν μια άλλη κόλαση του Δάντη αφού όλος ο ορίζοντας ήταν διαβολεμένα φωτεινός, από τις πυρκαγιές της Ηλείας.

 

Και σαν να μην έφτανε αυτό, στο ραδιόφωνο καθημερινά ακούγαμε πόσοι άνθρωποι κάηκαν ζωντανοί στα χωριά της Ηλείας ενώ -ταυτόχρονα- έφερνε ειδήσεις πως, ο Δυτικός άνεμος που φυσούσε τότε, "έσπρωχνε" την πυρκαγιά προς την Αρκαδία και δη προς την Γορτυνία ...


Τρίτη ημέρα ή τέταρτη (δεν θυμάμαι καλά [*]) μαθαίνουμε στο χωριό ότι οι φλόγες πλησίαζαν πλέον προς το Δάσος της Φολόης. Ένα μαγικό αρχαίο δάσος με δρύες, απέραντη ομορφιά που βρίσκεται στις παρυφές της περιοχής μας.


Τότε με πήρε στο τηλέφωνο ο διπλανά μου κάτοικος, ο εργολάβος Θεμιστοκλής (Θέμης) Μπαχός και μου είπε : "πάμε με το φορτηγάκι μου στο

δάσος της Φολόης για πυρασφάλεια ή ότι άλλο χρειαστεί. Έρχεσαι ;

Χωρίς δεύτερη σκέψη του είπα : σε δύο λεπτά είμαι στην πόρτα. Περνάς και με παίρνεις. 

Πήγα στο κατώι, γέμισα το αλυσοπρίονο με καύσιμο, γέμισα και ένα έξτρα μπετονάκι με μείγμα βενζίνης και λαδιού καύσης, ανέβηκα στο σπίτι, έβαλα βαμβακερά ρούχα, αρβύλες στρατιωτικές, πήρα μια πετσέτα μεγάλη που την έβρεξα με νερό, πήρα 2 μπουκάλια κρύο νερό και πήρα από το βαλιτσάκι με τα ψαρικά μου (σ.σ. πάντα το είχα μαζί μου, σε θάλασσα και βουνό), ένα μαχαίρι καταδύσεων και το έβαλα στο εξωτερικό πλάι της αρβύλας. 


Σε δύο λεπτά ήλθε ο Θέμης και μαζί του ήταν και ο Κωστής από την Ρουμανία, που να πάρει η ευχή, σαφώς και ήταν φιλότιμος, σαφέστατα και δεν θα έκανε κάτι για την πατρίδα του (την Ρουμανία) όμως, αγαπούσε και αγαπά τον τόπο που έζησε και ζει, τον τόπο που εργάζεται, τον τόπο που έστησε το σπιτικό του. 


Φεύγοντας από το χωριό, περάσαμε από το καφενεδάκι όπου γύρισα και είπα σε έναν ντόπιο ~40χρονο που καθόταν απ΄ έξω : "xxxx έλα μαζί για πυρασφάλεια", για να εισπράξω την απάντηση : "μέχρι να φτάσει εδώ η φωτιά, έχει καιρό ...". 

Κάνοντας 150 μέτρα συναντήσαμε άλλον -τότε- 35-40 χρονών και στην πρότασή μου να έλθει μαζί, απάντησε : "άστα να καούν να μην τρέχουμε του χρόνου ..."

Οικτρές απαντήσεις που άκουγα για συναφείς λόγους, για δεύτερη φορά στη ζωή μου. Η πρώτη ήταν στην Χίο που υπηρέτησα, στα Αρμόλια, από ντόπιο Χιώτη.


Όταν φτάσαμε στο παρατηρητήριο στη Φολόη, ο Θέμης είδε το μαχαίρι στο πλάι της αρβύλας και χαμογελώντας με ρώτησε : αυτό τι το θες ; όπου του απάντησα : πριν από ελάχιστα χρόνια, στις φωτιές στον Καρέα, κάηκε αγαπημένος φίλος, ο αρχιπυροσβέστης Δημήτρης Μαλούκος **, όταν αποκλείστηκε από τις φωτιές. Αν πάει στραβά η δουλειά, σε διαβεβαιώ πως δεν θα καώ ζωντανός, αλλά θα "πάω" με την δική μου επιλογή ...

Ο Θεός να έχει αναπαυμένο και ελαφρύ το χώμα που σκεπάζει τον Δημήτρη Μαλούκο και τα άλλα 3 ηρωικά παιδιά που κάηκαν εκείνη την ημέραα. Όπως και κάθε ηρωικά πεσόντα της Πυροσβεστικής.


Μείναμε για κάποιες ώρες, ακούγαμε ραδιόφωνο, μάθαμε πως η φωτιά είχε περάσει τον Αλφειό (σ.σ. κάηκε όλη η περιοχή που είχε πεύκα) μέχρι που μάθαμε πως η φωτιά σταμάτησε στη Φολόη που λόγω της υφής των Δρυών που έχει το δάσος, δεν καίγονταν.

Ανακουφισμένοι, επιστρέψαμε στις οικείες μας.

 

-------------------------------------------------------------------

 

Πρόσθετη αναφορά προς Θεμιστοκλή Μπαχό :

Θέμη, γνωριζόμαστε από παιδιά. Η οικογένεια σας έγινε γνωστή ως ικανοποιητικοί μάστορες και όχι ως τραμπούκοι.

 

Εσύ ειδικά ήσουν σέμπρος στο σπίτι μας για κάποια χρόνια. Σου πουλήσαμε γη στα "Πατερά" (***) καθώς και στο σημείο που βρίσκεται το σπίτι σου (όχι όση είναι η επιφάνεια που καλύπτει το σπίτι σου). 

Ανέλαβες εργολαβικές εργασίες στο σπίτι των Κανελλακαίων. Έχουμε φάει, έχουμε πιεί παρέα, έχουμε οδηγήσει παρέα στο τελευταίο τους σπίτι κάποιους δικούς μου.

 

Με αυτά και προς χάριν αυτών Θέμη, σε ρωτώ : είναι (πέραν των παράνομων) λογικές οι καταστάσεις :

  • οδήγησης μεγάλου φορτηγού εντός του χωριού, χωρίς πινακίδες, χωρίς ασφάλεια ; 
  • κυκλοφορίας τσάπας JCB και άλλων μηχανημάτων χωρίς διακριτικά (πινακίδες) ;
  • οδήγησης με βρέφος στα πόδια του οδηγού του μεγάλου φορτηγού ;
  • οδήγησης μοτοσυκλέτας με κομμένη εξάτμιση όπου "συμπτωματικά" κάνει "σκάσιμο" έξω από το σπίτι, μέρα, μεσημέρι, νύχτα ;
  • οδήγησης από ανήλικα του πατρικού τους ΙΧ που έπεσε επάνω στην πετρόχτιστη σκάλα μας και την κατέστρεψε από την ορμή ; 
  • η οδήγηση μικρών οχημάτων, μοτοσυκλετών και φορτηγών με  μεγάλες ταχύτητες εντός κατοικημένων περιοχών  ;
  • Είναι "λογικές" οι μετακινήσεις" νεαρών με τα κυνηγετικά όπλα επ' ώμου ; (χωρίς να είναι σπασμένα, χωρίς να είναι σε θήκη).
  • το "κυνήγι" εντός κατοικημένης περιοχής ; 
  • οι απειλές υπεργολάβων για τα οικόσιτα σκυλάκια μου ;
  • οι απειλές προς την σύντροφό μου, μέσω απόρρητου (πόσο αφελής είναι ;;;) τηλεφώνο σε βάρος του προσώπου μου και των σκυλιών μου ;
  • το πέταγμα μπάζων ενός παρακείμενου έργου στον προαύλιο χώρο μου, και η μετά από 10 αιτήματά μου, μάζεμα τους από JCB, με την ταυτόχρονη ζημιά στην εξόδια σκάλα ;
  • το θρασύδειλο κτύπημα (με λοστό στο πίσω μέρος του κεφαλιού), 3 ατόμων σε βάρος ενός ; κατάσταση ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ -κάκιστα- φρόντισα να μη δοθεί αυτόφορη συνέχεια ;
  • το μετά από ελάχιστο καιρό -εκ νέου- θρασύδειλο κτύπημα σε άλλον ;
  • Η ΞΕΦΤΙΛΑ ΑΠΕΙΛΗ ΚΑΙ ΥΒΡΗ ενός προς εμέ, με τα ... λέχθέντα : "Όταν θα δεις την π@ύτσα θα δεις τι σχήμα έχει". Κάποιοι στην ΕΛΑΣ θέλουν ξήλωμα χθες "; Που τόση ήταν η βλακεία του που την έκανε εμπρός σε κάμερα ασφαλείας !
  • Για να μη μιλήσω για ξεχερσώματα και άλλες "εργασίες" ...
  • Για να μη μιλήσω για 2 12άδες πυροβολισμών από πιστόλι, έξω από το σπίτι μου ...

Θέμη ρωτώ εσένα διότι -τηλεφωνικά την 17-12-2021 και ώρα, 18:19μμ- θέλησες να μου πεις μέσα σε τηλέφωνό σου 8' και 19'' να δώσω τόπο στην οργή. Όπως και τηλεφωνικά σου είπα (και δέχθηκες) να κάτσουμε να μιλήσουμε, λες και είσαι κηδεμόνας αυτού που αναφέρομαι πιο πάνω με τις ερωτήσεις μου. Συνάντηση που ΔΕΝ έκανες, ενώ κατ΄ επανάληψη είχες το περιθώριο !

 

ΘΕΜΗ ! σου ορκίζομαι σε ότι έχω ιερό ! ΑΝ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΜΟΥ ΔΟΘΕΙ Η ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΑΦΟΡΜΗ, ΔΕΝ ΘΑ ΣΕΒΑΣΤΩ ΤΊΠΟΤΑ και τότε θα δεις (όπως και ο/οι περί ου) αν μπορώ να αναβιώσω "αρχειοθετημένες" μηνύσεις ΠΡΟΣ ΠΑΣΑΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΙΝ, ή αν έχω αποδεικτικά στοιχεία για όσα λέω. Που πλέον τα λένε, όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο, πολλοί. 

Και τα λέω εσένα Θέμη, διότι παρενέβης, ως άλλος κηδεμόνας.


Και κάτι τελευταίο ! Η ΜΑΝΑ και ο ΠΑΤΕΡΑΣ και ο ΘΕΙΟΣ μου ο ΣΩΤΗΡΗΣ να ζούσαν και να μου έλεγαν να μην προχωρήσω, ΔΕΝ ΑΚΟΥΩ ΚΑΝΕΝΑΝ. 

Είτε είναι συγγενής, είτε φίλος, είτε Αδελφός. Περιττό δε να σου πω δε, πως οι αρχικές "προσπάθειες" του μπασκίνα να εκμηδενίσει τις καταγγελίες μου, κατοπινά να με φοβερίσει και στο τέλος να με "γλείφει" , α) πέφτουν στο κενό και β) ίσως να ενδιαφέρεται το Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ για λόγου του. 

Το αυτό και για την πολεοδομία, αλλά και για το ΣΥΠΟΘΑ. Θέμη.


Και το ξέρεις και το ξέρετε και το έχω αποδείξει πως δεν έχω όρια, όταν κάποιος ενοχλήσει εμένα και ότι αγαπώ ! 

Και μιας και στο τηλέφωνό σου Θέμη ανέφερες την κατάσταση με τους αλήτες και κλέφτες με την τράπεζα Αττικής, λέγοντας πως η υπόθεση ήταν "εγώ, κατά απρόσωπων καταστάσεων", όπως μου είπες, θα σου πρότεινα να σταθείς μακρυά. Και στο τέλος θα κάνουμε Ταμείο με δαύτους. 


Και ΞΑΝΑ. Ειλικρινά εύχομαι να μην έχουν νέα μου, όσοι επιθυμείς να προστατέψεις (;) από της κάθε μορφής παρανομία, αυθαιρεσία, τραμπουκισμό, απειλές και πάλιανθρωπιές που ... συντελούν. Αν και κατά βάθος θα 'θελα να κάνουν "κάτι" για να ξετινάξω το σύμπαν. Μέχρι και Ιδρυματικούς νταβατζήδες, Δήμους, βουλευτάδες  και "αυλόγυρους" που σας βάζουν λόγια ...

 


Γιώργος Θ. Κανελλάκης

που δεν δέχομαι πλέον ΟΥΤΕ κουβέντα από εσένα. Μην το επιχειρήσεις ξανά !


Υπόμνημα

* αν χρειαστεί μπορώ να ανατρέξω σε αρχεία του τότε και να βρω ακριβώς τις ημερομηνίες και τις ώρες όσων αναφέρω.

** Κάποια στιγμή θα μιλήσω και για τον Δημήτρη Μαλούκο, που και πως γνωριστήκαμε, τον Βαγγέλη Καλαίμη και για άλλα αρκετά ενδιαφέροντα ...

*** όχι όση επιδίωξες προ ετών να διεκδικήσεις από το Ελληνικό Δημόσιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου