Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Καψάσκης : παιδί μου, η Τραπεζική είναι πιο εύκολη και από την μοδιστρική, αρκεί να είσαι τίμιος, ακέραιος, να έχεις θάρρος και εμπορικό μυαλό

Καλησπέρα.
Ανατρέχοντας κάποιες φορές σε παλιές φωτογραφίες από συνθέσεις καταστημάτων της Τράπεζας Εργασίας στη σχετική ομάδα στο Facebook, κακά τα ψέματα, δε μπορώ να μη θυμηθώ καλές στιγμές μα και άσχημες περιόδους.

Περιόδους στις οποίες συμμετείχαν ... άτομα που βλέπω και ξαναθυμάμαι σε διάφορες "φωτο" χωρίς αυτό να μου προκαλεί χαρά. Αντιθέτως θα έλεγα. Μου προκαλούν ακόμη και σήμερα οργή.

Ίσως διότι κάποια άτομα εξ αυτών είχαν ως "σκοπό" την υφαρπαγή από τις δεσμίδες μου κάποιων χαρτονομισμάτων, μόνο και μόνο για να με εξωθήσουν σε παραίτηση.Γεγονός που το παραδέχθηκαν και οι ίδιοι οι κλέφτες, όταν
έσπασε το απόστημα.

Ίσως διότι κάποια άτομα είχαν ως "σκοπό" το να με λούσουν, αρχικά με ότι ... γαλλικό υπήρχε και κατοπινά με ένα τενεκεδάκι coca cola, μιας και "είχα καθυστερήσει 3-4 λεπτά να δώσω για συμφωνία στο ΤΗΣΚ το σεντόνι με τα παραστατικά του, ενόσω η ώρα ήταν 17:35 μμ".

Ίσως διότι κάποια άτομα μου έλεγαν με "σκοπό" : σήμερα είχες 317 κινήσεις, ενόσω ο διπλανός σου είχε 350, ... ξεχνώντας να πουν ότι εγώ είχα 317 Ταμειακές με πελάτες εμπρός μου ενώ ο διπλανός μου, το poulain ... ορισμένων είχε 350 ημερολογιακές - συμψηφιστικές χωρίς πελάτη εμπρός του ...

Ίσως διότι κάποια άτομα μου έλεγαν με "σκοπό" : σου κάνουμε χάρη που δε σε διώχνουμε που πήγες προχθές, την 6-12-1991 χωρίς να μας ενημερώσεις στον Κ. Καψάσκη και του μίλησες για το κατάστημα.

Ίσως διότι κάποια άτομα μου έλεγαν με "σκοπό" : "υπόγραψε εδώ ότι έλαβες γνώση για το check kiting" την ίδια ώρα που οι επιταγές του chek kiting έδιναν και έπαιρναν στο κατάστημα. Πριν και μετά την υπογραφή της σχετικής εγκυκλίου της Διοίκησης !!!

Ίσως διότι κάποια άτομα, με "σκοπό" μου έδιναν εντολή να "αγοράσω μετρητοίς" επιταγές άλλων τραπεζών, και να βάλω το ποσό στο λογ/μό του πελάτη, ενόσω οι επιταγές ήταν ξεκάθαρα "τριγωνικής προέλευσης" (Ιονική Ζακύνθου, Αττικής Πειραιά και του καταστήματος που εργαζόμουν) και ήταν ποσών από 7.000.000 Δρχ μέχρι και 81.000.000 Δρχ.

Ίσως
διότι κάποια άτομα με "σκοπό" μου έλεγαν : τύπωσε τρεις Τραπεζικές επιταγές για τον κύριο xxxxx. Μια 2.000.000 Δρχ, μια 3.500.000 Δρχ και μια 5.000.000 Δρχ και θα σου δώσουμε σε 10 λεπτά το παραστατικό της ανάληψης από το λογαριασμό του". Και αφού το έκανα ΜΟΝΟ μία φορά, σε αυτή τη φορά διαπίστωσα ότι, όχι μόνο δε μου έδωσαν την ανάληψη, όχι μόνο εισέπραξα τα χίλια μύρια από τους ΔΥΟ προϊσταμένους καταθέσεων, αλλά και με ... πλησίαζαν να μου ... πουν : "ρε παιδί μου, μην αντιδράς, θα στο κλείσουμε με "Ταμείο Επομένης" συμπληρώνοντας, "αύριο θα μας φέρει τις δύο επιταγές πίσω και για την τρίτη θα κάνουμε την ανάληψη από τον λογαριασμό του".

Και
όντως έτσι γινόταν κι ας επέμενα έντονα ότι είναι παράνομο και πως γινόμαστε κλέφτες (εννοώντας πως είσαστε κλέφτες) σε ξένα χρήματα. Σε χρήματα των Μετόχων μόνο και μόνο για να χαρούν κάποια "κοράκια" που "κτύπαγαν" ακίνητα σε δημοπρασίες με τις επιταγές αυτές και για να χαρούν με τα "δωράκια" κάποιοι άλλοι που είχαν "σκοπό"

Ίσως διότι κάποια άτομα με "σκοπό" μια μέρα, μετά από χρόνια πολλά με είδαν στο δρόμο, στην Αγίου Μελετίου, και αφού με σταμάτησαν μου είπαν : μη μας κακιώνεις, μας είπαν οι xxxxxx και xxxxxxxxxxxxx να σου παίρνουμε από τις δεσμίδες σου δεκαχίλιαρα και να βάζουμε χιλιάρικα ώστε να επιβαρύνεσαι το ποσό του ανοίγματος, μιας και δεν παραιτείσαι.

Ίσως διότι κάποια άτομα με "σκοπό" με πλησίασαν μια μέρα στο Ταμείο μου λέγοντάς μου : "ρε μαλάκα τι μάρκα είναι αυτό το ρολόι"
Favre leuba, απάντησα και εκεί μου ανταπάντησαν : "αν είσαι έξυπνος θα έχεις και εσύ τέτοια" ...

Ίσως διότι κάποια άτομα με "σκοπό" με "έλουσαν" την 1/4/1991 καθώς,  λέγοντας και ευχόμενος εγώ σε όλους στο κατάστημα "καλό μήνα", εκείνοι μου απάντησαν με γαμωσταυρίδια μιας και άργησα 4 λεπτά και, αντί να είμαι 7:45 π.μ στο Ταμείο μου, ήμουν 7:49.
Και αυτό ενόσω είχαν απεργία τα ΜΜΜ και τα Taxi και έτσι πήγα με τα πόδια στο κατάστημα από την οικία μου στου Γκύζη μέχρι τους Αμπελόκηπους.

Ίσως, διότι κάποια άτομα είχαν "σκοπό" όταν, ενώ μια μέρα κατά τις 11:00 πμ με κάλεσαν από το σόι μου στο τηλέφωνο στο Κατάστημα για να μου πουν : "η μάνα σου μόλις μπήκε στο χειρουργείο και είναι σε άσχημη κατάσταση με καρκίνο", εκείνα τα άτομα, τα έχοντα "σκοπό", μου είπαν : "πρώτα θα κλείσεις ταμείο το μεσημέρι και ύστερα θα φύγεις".

Ίσως διότι θυμάμαι κάποια άτομα που με "σκοπό" με καλούσαν στο σπίτι μου απόγευμα, τον Ιούνιο του 1990, δύο μέρες προ του τότε γάμου μου και έλεγαν : "κωλοπαιδαρά, πρόσεξε με εμάς που τα βάζεις γιατί το πτώμα σου δε θα το γνωρίζει ούτε η μάνα σου μιας και το κεφάλι σου δε θα είναι στη θέση του".

Θα μου πείτε τώρα, τι πας και τα θυμάσαι όλα αυτά ; Χμμμ. Δε τα θυμάμαι. Απλώς αδυνατώ να τα ξεχάσω. Όπως αδυνατώ και να συγχωρέσω μιας και δεν διακατέχομαι από το σύνδρομο της Στοκχόλμης. Και μιας και το ισοπεδωτικό της Αξιοπρέπειας : "το πίπτειν ανθρώπινον, το εμμένειν εωσφορικόν, το μετανοείν θείον" του Ιωάννη Χρυσόστομου δεν με εκφράζει,  αφού ως θιασώτης της αρχαίας Ελληνικής παιδείας δεν ξεχνώ τον Όμηρο να καταγράφει για την χώρα των λωτοφάγων όπου, όποιος έτρωγε λωτό, ξεχνούσε ...

Μα,
αν ξεχνούσα τα ανωτέρω, τότε θα λησμονούσα και τη ρήση (προς εμέ) του Αείμνηστου Κωνσταντίνου Καψάσκη, του "παππού" όπως τον λέγαμε στην Τράπεζα, μέσα στο ΕΒΕΑ, κάπου στα μέσα στου 1992 είπε : "σήκω επάνω παιδί μου Συνάδελφε. Ναι σε εσένα το λέω Συνάδελφε κ. Κανελλάκη" και αφού σηκώθηκα όρθιος μετά την δεύτερη παραίνεση του προς εμέ, έχοντας κόκκινα αυτιά και μάγουλα από συγκίνηση, άκουσα τον Κωνσταντίνο Καψάσκη να λέει στους (περίπου) 350 παρόντες συναδέλφους που ήταν το δυναμικό ΟΛΗΣ της Τρ. Εργασίας : "ας είχαμε το μυαλό να ακούσουμε αυτόν τον Συνάδελφο απ'  όταν μας κατάγγειλε τα πάντα. Ας είχαμε το μυαλό να ... προσέξουμε και την επιθεώρηση που δεν βρήκε τίποτα ..."

Γιατί τα θυμήθηκα όλα αυτά ; Διότι κάποιες "εικόνες" και φωτογραφίες, κάποιες αδικίες είναι ανεξίτηλες και γραμμένες με πολλή και οικτρή ένταση. 
Αδικίες που ναι μεν στοιχειοθετούσαν ότι δεν ήταν όλα καλά και αγγελικά φτιαγμένα, αλλά δε, και ότι υπήρχαν γερά θεμέλια στην συγκεκριμένη Τράπεζα.
 
Αν ήμουν λωτοφάγος, θα λησμονούσα και την ρήση του Κωνσταντίνου Καψάσκη μέσα στο γραφείο του προς εμέ :  "παιδί μου, η Τραπεζική είναι πιο εύκολη και από την μοδιστρική, αρκεί να είσαι τίμιος, ακέραιος, να έχεις θάρρος και εμπορικό μυαλό".

Κάποια στιγμή, όχι πολύ αργά, όλα τα ονόματα, όλες οι ημερομηνίες, όλα τα στοιχεία που είχα παραδώσει στον ίδιο τον Πρόεδρο της Τράπεζας Εργασίας, θα βγουν εμπρός. Όπως και για τα της Τράπεζας Πειραιώς. Όπως και για τα της Attica bank. Όπως και για το Παραδικαστικό 1 του Πειραιά. Όπως και για διάφορα άλλα. ; Έτσι κι αλλιώς, δεν είναι πλέον στα χέρια μου.



Γιώργος Θ. Κανελλάκης
Με σκέψεις απ' όταν ήμουν υπάλληλος (ταμίας) του καταστήματος 218 Αμπελοκήπων, την τριετία 1989 - 1991.

Συνεχίζεται.

1 σχόλιο: