Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022

Στη ζωή έχει σημασία ποιους κάνεις παρέα, ποιους δασκάλους είχες και τι προσλαμβάνουσες απέκτησες, στα πρώιμα σου χρόνια.

Αφορμή για τη συγγραφή του παρόντος στάθηκε η τυχαία συνάντησή μου με ηλικιωμένο δάσκαλο όπου τον ρώτησα : δάσκαλε, για ποιο λόγο τα σύγχρονα παιδιά είναι τόσο νωθρά, απαθή μα και τόσο οργισμένα ; και η απάντησή του ήταν : φταίει η εντατική ενασχόληση τους με τις άθλιες εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων.

1976. Δυαδικό - δεκαδικό - ψηφιακό σύστημα. Τάκης Παρασκευόπουλος

 

Σωτήριον έτος 1976. 

Έτος που -μεταξύ των άλλων- οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το ψηφιακό σήμα,

σύστημα κλπ -στις ευρείες μάζες- ήταν παντελώς άγνωστο "σκεύος". Έστω και ως θεωρία ή είδηση.

 

Τότε, το '76 η περιέργεια μου, ο χαρακτήρας αλλά και οι απόψεις μου περί ζωής και λειτουργιών, σαφώς και δεν ήσαν τόσο εντεταμένες, όσο είναι σήμερα, όμως, "το σαράκι" της μάθησης νέων πραγμάτων, το είχα. Όπως και σήμερα.

 

Για καλή μου τύχη, ένας από τους Δασκάλους μου στη ζωή, έτυχε να είναι και ο Τάκης (Παναγιώτης) Παρασκευόπουλος, πτυχιούχος Πολυτεχνείου Θετικών Επιστημών, με υποτροφίες σε Γερμανικά Πανεπιστήμια και με άλλες διακρίσεις στον τομέα του.


Ο Τάκης ήταν Α' ξάδελφος του πατρός μου, όμως τον προσφωνούσα Τάκη και όχι θείο. Θες διότι έτσι διδάχθηκα ; Θες διότι -όπως εξακολουθώ να πιστεύω- οι συγγενικές σχέσεις δεν έχουν τόση βαρύτητα όση έχουν οι σχέσεις ζωής ; Ότι κι αν πεις, δεν θα αντιλέξω.


Ο Τάκης λοιπόν, ενόσω ήμουν σε ηλικία 12 ετών, μου δίδαξε τη διαφορά ανάμεσα στο δεκαδικό, στο δυαδικό και στο ψηφιακό σύστημα.

Όπως φαίνεται στη φωτογραφία, το επάνω τμήμα της (με τα μεγάλα γράμματα) εμπεριέχει την εξήγηση και τη διδασκαλία του Τάκη προς τον τότε δεκάχρονο, υποφαινόμενο. Στο κάτω της μέρος όμως, (με τα μικρά γράμματα) εμπεριέχονται οι ασκήσεις που με έβαλε να κάνω για να δει αν το κατάλαβα, αν το έμαθα. 

Εξαιρουμένου ενός λάθους (αυτού που είναι μουτζουρωμένη η αράδα) στις άλλες τα πήγα καλά, έχοντας "καταγράψει" πλέον τον "μηχανισμό" λειτουργίας των συστημάτων, του είδους.

 

Με αφορμή αυτά, σκέπτομαι πόσοι ενήλικες σήμερα έχουν γνώση για το πως λειτουργεί ένα κινητό (που είναι mini υπολογιστής) που κρατούν στα χέρια τους, την ίδια ώρα που το χρησιμοποιούν κυρίως για -επιεικώς- ανοησίες. 

9-1978 Γιώργος Θ. Κανελλάκης με Τάκη Παρασκευόπουλο στα σιλό Πειραιά


Αυτή η περιέργεια και η φιλομάθεια που είχα στα πρώιμα χρόνια μου με ακολουθεί μέχρι και σήμερα, όμως κακά τα ψέματα. Οι βάσεις τέθηκαν απ'  όταν ήμουν πιτσιρικάς. 

Και με αυτή την φιλομάθεια έμαθα να είμαι τακτικός και ταξινομημένος, να αρχειοθετώ και να φυλάττω όσα έχουν σημασία, να μοιράζομαι με τον περίγυρο όσες γνώσεις έχω και κυρίως να μη δίνω σημασία σε ηλιθιότητες και ηλίθιους ...
Και βεβαίως να γίνομαι "ταύρος σε υαλοπωλείο" όταν συναντώ στο διάβα της ζωής μου Παραδικαστικά κυκλώματα, κλέφτες τραπεζίτες, τραμπούκους, απατεώνες και αλήτες ...

 

 Το παρόν το προσάπτω κάτω από το tag Απόστολος Παρασκευόπουλος, που είναι ξάδελφος και υιός του Τάκη Παρασκευόπουλου και διδάσκει συναφή με τον θείο μου σε παιδιά των ΑΕΙ, ενώ στα κενά του χρόνου του παίζει μουσική κλπ.

 

Επίλογος :  

  1. Δάσκαλοι, να ΔΙΚΑΣΚΕΤΕ τα παιδιά, τους μαθητές σας και μην διαβάζετε αυτολεξεί το βιβλίο του μαθήματος την διδακτική ώρα. Να τα διδάσκετε και ο όποιος κόπος σας θα μετατραπεί σε έργο ζωής για τους αυριανούς Πολίτες. Μόνο έτσι ο "κόπος" σας δεν θα πάει χαμένος !
  2. Μαθητές, να μη χρησιμοποιείτε μόνο "κάτι". Να μαθαίνετε και πως λειτουργεί.
  3. Γονείς, η έννοια "αποκτώ παιδιά" δεν περιορίζεται στο : "βρεθήκαμε, ... κάνανε ότι κάναμε και γεννήθηκε ένα παιδί" ...



Συνεχίζεται (με άλλους Δασκάλους)

 

Υπόμνημα : Ενδεικτικά κείμενα - θέματα για το tag : Απόστολος Παρασκευόπουλος :


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου